مهندس سيد علي اكبر ميروكيلي شهردار یزد :

 مهمترين عامل خروج جمعيت از بافت تاريخي vh عدم سرمايه گذاري در بافتهاي تاريخي  دانست


یزدفردا "مهندس سيد علي اكبر ميروكيلي مهمترين عوامل خروج جمعيت از بافت تاريخي را پايين بودن سطح سرمايه گذاريها، از رونق افتادن مراكز فعاليت و ضعف گردشگري در آن دانست.

وي كه در رابطه با موضوع رونق بافت تاريخي سخن مي گفت با بيان مشكلات و ضعف هاي مديريت شهري، پيامدهاي منفي رشد سريع شهرها و راهكارهاي مقابله با مشكلات شهري، به بررسي رابطه مديريت شهري وچالش هاي بافت تاريخي پرداخت.
شهردار يزد كنترل جمعيت و بهكرد مديريت شهري را از جمله راهكارهاي مقابله با مشكلات شهري معرفي نمود كه كنترل زاد و ولد و مهاجرت از روستا به شهر در مجموعه اول و مديريت زمين، حفظ منابع شهري، مكانيزاسيون، ارائه خدمات و ... در مجموعه دوم قرار مي گيرد.
مهندس ميروكيلي افزايش فقر در شهرها، ويراني محيط زيست ، هزينه سنگين مصالح ساختماني و مشكلات موجود در به روز رساني سيستم هاي اطلاعات شهري را از جمله پيامدهاي منفي رشد سريع شهرها ذكر كرد.
شهردار منتخب سومين دوره شوراي اسلامي شهر رشد منفي جمعيت در بافت هاي تاريخي، پايين بودن جايگاه اجتماعي زندگي در بافت، وجود فضاهاي مخروبه و متروكه ، دسترسي هاي نامناسب، از رونق افتادن مراكز اقتصادي بافتها و ضوابط و مقررات خاص را از مهمترين چالشهاي مديريت شهري در بافتهاي تاريخي دانست.
وي خاطرنشان كرد عدم توجه لازم به مشاركت بخش خصوصي، مشاركت بسيار اندك شهروندان، لحاظ نكردن ويژگيهاي محيطي و اجتماعي در انجام طرحهاي توسعه شهري و دوباره كاري زياد و مصرف منابع به دليل عدم رعايت اصول برنامه ريزي از عمده مشكلات و ضعفهاي مديريت شهري مي باشد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا